Udržitelná stopa nejen na závodech
Continental dlouhodobě následuje principy udržitelnosti a aktivně pracuje na svých cílech v této oblasti. I proto se značka rozhodla jako jeden z partnerů podpořit seriál běžeckých závodů v přírodě Běhej lesy, který má významný ekologický rozměr. Společnost Continental je partnerem projektu Běhej lesy od roku 2023 v České republice i na Slovensku.
To plně koresponduje s ambiciózním cílem této společnosti Continental stát se do roku 2030 nejprogresivnějším výrobcem pneumatik v oblasti životního prostředí a společenské odpovědnosti. Strategie udržitelnosti reprezentuje součást identity značky Continental. Nejpozději do roku 2050 chce ve svých pneumatikách používat 100 % materiálů vyrobených udržitelným způsobem a dosáhnout úplné klimatické neutrality v celém svém hodnotovém řetězci. Již v současnosti využívá přibližně 15 až 20 % standardních pneumatik Continental pro osobní automobily obnovitelné nebo recyklované materiály. Příklad jedné z inovativních technologií znamená ContiRe.Tex.
Představte si, že je každou minutu na světě zlikvidováno přibližně milion PET lahví, ale jen polovina z nich je recyklována. Díky technologii ContiRe.Tex našla společnost Continental způsob, jak plastový odpad přeměnit na materiál, ze kterého vyrábí pneumatiky. Polyesterová příze v kostře pneumatiky je vyrobena z použitých PET lahví. Jedna sada těchto pneumatik obsahuje polyester z přibližně čtyřiceti takto recyklovaných PET lahví. Společně s ostatními symbolizuje technologie ContiRe.Tex jednu z cest, díky nimž může být Continental už teď hrdý na svoji nejudržitelnější pneumatiku UltraContact NXT, obsahující až 65% podíl recyklovaných nebo obnovitelných materiálů.
V roce 2024 společnost výrazně povýšila svoji prezentaci na místě závodů. Přibyly nové stany, naprosto nové tematické běžecké dresy a také zábava pro návštěvníky - třeba rotující foto koutek, ze kterého jste si mohli zdarma odnést moderní video. Zapracovali jsme i na soutěži pro všechny běžce ContiSpeedSection (speciální měřený úsek, na němž běžci mezi sebou soutěží v krátkém sprintu), která byla letos k dispozici na všech závodech a kde byla možnost vyhrát zajímavé slevy na pneumatiky Continental. Do běhů se nám letos zapojilo nejen několik zaměstnanců koncernu Continental, ale i obchodní partneři a influenceři. Spolupráce byla zaměřena na promo značky formou stories a příspěvků na Instagramu, ale například i na běh v teniskách Adidas s podrážkou Continental. Continental bude partnerem tohoto zajímavého a prospěšného závodu i příští rok. Už teď pracujeme na tom, co nového na další ročník připravíme!